Sokker Manager Help Site / Sokker Manager Yardım Sitesi
  Yardım
 
İçindekiler listesi

 
2008-06-15 12:16:27

1. Kayıt
 
Takımınızı oluşturmak için, Sokker ana sayfasındaki Kayıt menüsüne gidin. Kişisel bilgilerinizi ve mevcut e-posta adresinizi gerekli şekilde girdikten sonra, size bir takım verilene dek beklemelisiniz. Takımınız verildiğinde e-posta adresinize gönderilen mesajımızla size haber verilecektir. Tüm başvurular bireysel olarak ayrı ayrı değerlendirildiği için, bu işlem birkaç gün sürebilmektedir. Ender durumlarda, liginiz tamamen dolu olabilir. Bu biraz daha uzun bekleme zamanlarına yol açabilir. Fakat tüm ligler sürekli olarak gözlemlenip, gerekli görüldüğünde lig sayısı artırıldığı için sabırlı olun. Lig sayısı artışları genellikle sezon sonunda yapılmaktadır. Takımınızı aldıktan sonra oyun kurallarını okuyun ve sonrasında kurallardaki en son değişiklikleri haberler (ana sayfa) bölümünden kontrol edin. Forum bölümünden FAQ ve Statute kısmında (sol üstte iki bağlantı şeklinde) oyuna yeni başlayanlara yardımcı olacak bilgiler verilmiştir. Lütfen bu bölümleri dikkatlice okuyunuz.

Sokker'da olmayan ülkelerden birinde olmamanız durumu hariç, başvurduğunuz takım oturduğunuz ülkeyle aynı olmak zorundadır. Eğer şu anda oturduğunuz ülkeden farklı bir ülkeliyseniz ve kendi ülkenizde bir takım oluşturmak istiyorsanız admins@sokker.org adresine bir e-mail atmalısınız

Hesap Yönetimi

Sokker hesabınız bazı nedenlerden dolayı silinebilir:

- 50 gün boyunca siteye giriş yapmazsanız (Eğer bir ülkenin tüm ligleri dolmuşsa, bu ülkede aktif olma şartının süresi en alt liglerde 15 güne kadar düşebilir. Böyle bir durumda Sokker Yöneticileri ülke forumunuzda sizleri haberdar edecektir).
- Takımınız iflas limitlerini, bu durumda size tanınacak olan 14 gün içerisinde geçememişse
- 2.Bölümde bahsedilen Dürüst Oyun kurallarına veya forum kurallarına uymadığınız için hesabınıza giriş yapmanız engellendiğinde;
Hesabınız silinebilir.

Her durumda, eğer yeniden Sokker’a katılmak isterseniz, bir kez daha başvurmanıza izin verilecektir. Fakat bunu yapmadan önce, en son giriş yaptığınız tarihten itibaren 50 gün beklemek zorundasınız.

Kullanıcı Davet Etmek

Bir arkadaşınızı davet ettiğinizde, arkadaşınız kayıt bilgisini doldururken sizin kullanıcı adınızı girmesini isteyebilirsiniz veya aşağıdaki bağlantı adresini kendisine gönderebilirsiniz:

http://www.sokker.org/?buddy=your_login

Davet ettiğiniz arkadaşınız ilk kes Sokker Plus aldığında, ödül olarak size 10 gün Plus verilecektir. Bu ödül davet ettiğiniz ve ilk kez Sokker Plus alan her kullanıcı için verilecektir!
Eğer halihazırda Plus üyeliğiniz varsa, 10 günlük süre mevcut üyeliğinize eklenecektir.


2009-02-17 00:26:55
2. Dürüst-oyun Kuralları
 
Bir kullanıcı olarak, bazı temel kurallara uymak zorundasınız:

- Bir takımdan daha fazlasını kontrol etmeniz yasaktır. Eğer birden fazla takımınız olduğu ortaya çıkarsa, hepsini kaybedeceksiniz. Eğer aynı IP’den bağlanan kullanıcılardan (ya da, iki kullanıcı aynı bilgisayarı paylaşıyorsa) başka birisi de takım almak için başvuruda bulunacaksa, lütfen bizi admins@sokker.org adresine İngilizce e-posta atarak önceden bilgilendirin.
- Aynı IP'den veya aynı bilgisayardan bağlanan kullanıcıların kendi aralarında oyuncu transfer etmeleri kesinlikle yasaktır.
- Takımınızı başka bir kullanıcıya devretmeniz ya da satmanız yasaktır.
- Hangi nedenle olursa olsun oyuncu değerinin çok fazla üzerinde transfer yapmak yasaktır. Aksi durumda, böyle yapmak oyundan atılmayla sonuçlanabilir.
- Forumlarda, ziyaretçi defterlerine eklenen mesajlarda ve diğer kullanıcılara gönderilen mesajlarda gösterdiğiniz tutum, forum kurallarında (Forum girişinde belirtilmektedir.) belirtilen standartlara uymalıdır.

Birden fazla kullanıcının bağlantı ve/veya bilgisayarı paylaşması

Bir kullanıcının kendi takımı haricinde başka bir takımı yönetmesi kesinlikle yasaktır. Bu Sokker kuralları içerisindeki en önemli kuraldır.

İzin alındıktan sonra, Adminler, aynı IP üzerinden veya aynı PC'den (örn. aynı evde yaşayan kişiler) oyuna bağlanan kullanıcılara izin verebilirler.

Takımınızı kayıt ettirmeden önce ve aynı IP veya PC üzerinden paylaşımda bulunmak için izin almanızı gerektiren sebeple birlikte; takımların isimlerini ve kullanıcı adlarını içerecek şekilde, admins@sokker.org adresine mail atmanız gerekmektedir. Bu mail kayıttan önce gönderilmelidir. Bu konuda bir gecikme yaşanırsa veya mail geç gönderilirse, birden fazla takıma sahip olmanızdan dolayı şüpheli duruma düşer ve cezalandırılabilirsiniz.

HER NE ŞARTTA OLURSA OLSUN, IP veya PC paylaşımından dolayı izin almış olsanız bile paylaşımdaki PC veya IP'ya sahip takımlar arasında transfer gerçekleştirmek kesinlikle yasaktır.

Bu kurallara uyulamasının cezası kullanıcının oyundan uzaklaştırılmasına kadar gidebilir.


Takımları paylaşmak / Başka kullanıcının yerine oyuna bağlanmak

Sokker'de her takım bir kişi tarafından kontrol edilir ve başka bir kullanıcı kendisine ait olmayan takımın hesabından oyuna bağlanamaz.

-Ancak kullanıcının uzun süreli oyuna bağlanamayacak olduğu durumlarda (uzun süreli hastalık veya askerlik) mutlaka adminlerle (admins@sokker.org) temasa geçilmiş olunmalı. Adminler konuyla ilgili olarak belirleyecekleri süre zarfında başka bir kullanıcının geçici olarak takıma bağlandığında çoklu kullanıcılarla ilgili kuralları uygulamayabilir.

-Böyle bir durumda takımın başına geçici olarak geçen kullanıcı YALNIZCA maç talimatlarını verebilir (takımın gerçek sahibi tarafından yapılmış son taktiği uygulayarak) ve altyapıya katılan oyuncuları reddebilir veya kabul edebilir.

-Takımın başında geçici olarak bulunan kullanıcı; transfer için kimseye teklif veremez ve alt yapıdan çıkan genç oyuncular haricinde hiç bir oyuncuyu transfer listesine koyamaz, herhangi mesaj veya SK-Mail atamaz, takıma zarar verecek veya avantaj sağlayacak hiç bir aktivitede bulunamaz.

-Milli Takım hocası içinde aynı durum söz konusu olduğunda, verilen izin sokker kullanıcılarına duyurulur ve Milli Takım maçlarını oynayacak şekilde vekaleten bir kullanıcıya izin verilir. Bunun yanında gerekli görülürse, Adminler Milli Takım hocası için yeniden seçim düzenleyebilir.

-Takımın gerçek sahibi, takımının başına tekrar geçtiğinde mutlaka şifresini değiştirmelidir.

Oyun yöneticisinin hakları

-Admin herhangi bir kullanıcının dürüst oyun kurallara uymaması halinde hesabını kapatabilir.
-Admin, forum kurallarını çiğneyen kullanıcının hesabını kapatabilir veya para cezası verebilir.
-Admin, diğer kullanıcıları istenmeyen mesajlarla (spam) rahatsız ettiğinde veya herhangi bir şekilde diğer kullanıcılara karşı hakaret içeren/ima eden bir tavır ortaya koyarsa, bu eylemleri gerçekleştiren kullanıcının hesabını kapatabilir veya para cezası verir.
-Admin, herhangi bir oyuncunun transfer kurallarına uymadığını düşünüyorsa (şüpheli ve yüksek fiyatlı) Transfer Listesinden kaldırabilir.
-Admin, eğer bir oyuncu transfer kurallarını çiğneyerek alınmışsa (şüpheli ve yüksek fiyatlı) bu transferin tutarını değiştirerek makul bir fiyata çekebilir.
-Admin satıcının veya alıcının isteği doğrultusunda oyuncuyu transfer listesinden kaldırmaz.
-Admin, Transfer Listesinde yetkisini kullanarak müdahale ettiği transferlerde durum hakkında (oyuncunun yetenekleri, değeri,vs) hakkında diğer kullanıcılara bilgi vermez. (Örneğin, yapılmış olan bir transferi şüpheli bulup 5.maddeyi uygulayarak fiyatı yükselttiği bir durumda, bu oyuncunun özelliklerini diğer kullanıcılara açıklamaz.)
-Adil olmayan transferlerde sorumluluk yalnızca alanın veya satanın değil, oyun yöneticisine haber vermeyen tüm taraflara aittir. Tüm oyuncular şüpheli transferlerini ve teklifleri oyun yöneticilerine iletmekle sorumludurlar.

Forumlarda davranışlarınız ve diğer kullanıcılara karşı tutumunuz kurallara uymalıdır.
Diğer kullanıcıların da oyunu sizin gibi eğlenmek için oynadığını unutmayınız. Hile yapan kullanıcıların er ya da geç, ama mutlaka yakalanacağını unutmayınız. Oyun kuralları da oyunda adaleti ve düzeni sağlayarak, herkesin zevk almasını ve eşit olmasını sağlamaktadır. Oyunda emek verdiğiniz ve zamanını ayırdığınız takımınızın hile veya kurallara uymama yüzünden zor durumda kalmaması için, kurallara uyunuz.

 
2007-11-20 10:10:51
3. Kulübünüz
 
Kulübünüzün, gerçek bir futbol kulübünde olduğu gibi, kendi stadyumu, oyuncuları, antrenörleri ve asistanlarının yanı sıra genç okulu (altyapı) da bulunmaktadır. Bir takımı yönetmek, maaşlar, transfer harcamaları, stadyum inşaat işler vb. gibi bazı masrafları da beraberinde getirmektedir. Kulübünüzde para akışını sağlamalısınız, yoksa kulübünüz iflas edecektir. Buradan sonra, takım yönetimi ile ilgili daha fazla bilgi bulabileceksiniz.

İflas Etmek

Hesaplarında -800 000 TL ’den az parası olan takımlar, iflasın eşiğinde olarak nitelendirilir. Bu takımların kullanıcıları, siteye son girişlerinden 24 saat sonra, tekrar siteye giriş yapamazlar.

Bu süre, kullanıcılara takımlarının ekonomisini düzeltmeleri için izin verir. (Oyuncu satmak, antrenör kovmak vb.) 24 saat sonunda, ekonomi düzelmezse tekrar hesaplarına giremezler. (Nakit hesabının -800 000 TL ’den az olması durumunda) Eğer nakit para hesabı bu miktarın üstünde olursa, normal bir şekilde tekrar hesaplarına girebilirler. Fakat nakit hesabı –800 000 TL ’nin altında 14 gün üst üste kalırsa, o zaman takım 1. Kısımda belirtildiği gibi iflas edecektir.

 
2010-01-10 13:20:13
4. Oyuncular
 
Her oyuncunun 8 temel yeteneği vardır. Bu yeteneklerden 7 tanesi (Hız, Pas, Oyunkuruculuk, Defans, Golcülük, Teknik ve Kalecilik) felaketten tanrısala doğru sıralanırken, Kondisyon felaketten mükemmele kadar olan araklıktadır. Bir oyuncunun herhangi bir yetenekte ne kadar yüksek seviyede olursa, bu yetenekle ilgili olarak o kadar iyi oynayacaktır.

Temel Yetenekler

Hız

Oyuncunun ne kadar hızlı olduğunu göstermektedir. Bu yetenek, bir oyuncunun topun peşinden koşma hızında önemli olduğu gibi topla birlikteki hızını da etkilemektedir. Hızlı oyuncuların rakiplerinden kaçma şansı daha fazla olduğu gibi, onları yakalama olasılıkları da yüksektir. Ayrıca, daha iyi hıza sahip kaleciler, daha çevik olacakları için zorlu golcülerin karşısında daha etkilidirler.

Pas

Bu yetenek, oyuncunun (kafa ve ayakla) yaptığı pasların isabetli olmasını etkiler. İsabetli olması, takım arkadaşının topu mümkün olduğunca kolay alabilmesi için pasın hem doğru yönde gitmesi hem de gerekli sertlikte gelmesi anlamına gelir.

Oyunkuruculuk

Oyunkuruculuk yeteneği daha yüksek olan oyuncular, kararlarını daha çabuk verirler ve genellikle en uygun durumdaki takım arkadaşlarına pas verirler. Eğer oyuncunuzun oyunkurucluk yeteneği kötüyse, pas vermek için etrafında takım arkadaşlarını aramaya başlar ve bu da onun hızını kaybetmesine ve böylece daha kolay top kaybetmesine yol açar.

Defans

Defans yeteneği ne kadar yüksek olursa, rakipten top alma olasılığı da o kadar yüksektir. Aradaki mesafe artsa bile defans oyunusu rakibinden topu kapabilir. Bu yetenek en fazla savunmacılar (defansçılar) için gereklidir. Fakat hem orta saha elemanları hem de golcüler yüksek defans özellikleri sayesinde rakibinin kendi alanında topu alarak veya keserek fırsat yaratabilirler. Defans oyuncusunun topu çalıp çalamayacagı karşısındaki oyuncunun tekniğine bağlıdır. Teknik ne kadar yüksekse, top sürerek geçme olasılığı o kadar yüksektir.

Golcülük

Şutların gücünü ve isabet olasılığını belirlemektedir. Yüksek golcülük yeteneğine sahip oyuncular, daha nadir kötü vuruş yaparlar (örneğin: topu kalenin bir hayli yukarısından göndermek gibi) ve şutlarını kurtarmak daha zordur. Bir şut çekme fırsatına sahip olabilecekleri için, bu özellik yalnızca forvetler için değil tüm oyuncular için önemlidir.

Teknik

Oyunun pek çok yönü teknik yeteneğe dayanır:
- pası kontrol edebilme yeteneği; zayıf tekniğe sahip bir oyuncu en basit topları bile ıskalayabilir
- top sürme hızı; zayıf tekniğe sahip oyuncular topla birlikte hareket ederken hızlarını yitirirler
- savunma oyuncusunu bire birde geçmede ve çalım atma anında topun kontrolunü sağlamada
- ayağa pas yaparken topu takım arkadaşına kazandırmak için

Kalecilik

Bu yetenek yalnızca kaleciler için gereklidir. Bu yetenek, kurtarma olasılıklarını ve kurtarışlarının kalitesini belirler. Yetenek ne kadar yüksekse, kaleci topu o kadar sık yakalayacak veya (golcülerden) uzaklaştıracaktır.

Kondisyon

Maç sırasında, oyuncular yorulurlar. Yoruldukça, , normal performanslarından daha kötü oynamaya başlayacakları için, maçta bazı yeteneklerinde düşüşler başlar. Yalnızca oyunkuruculuk, maç süresince değişmeden kalır. Yorgunluk seviyesi, doğrudan oyun süresi ile ilgili değildir; fakat oyuncunun sahadaki etkinliğine bağlıdır. Ne kadar çok koşup, oyuna katılırsa o kadar fazla yorulur. Yüksek kondisyona sahip oyuncular, diğerlerinden daha geç yorulurlar. Ayrıca çalıştırılmayan kondisyonun zamanla düştüğünü göz önünde bulundurunuz.

Ek oyuncu değişkenleri

Form

Oyuncunun yeteneklerinden tamamen yararlanıp yararlanamayacağını belirler. Düşük forma sahip oyuncular, yüksek durumda gösterdikleri performanstan daha azını ortaya koyabilirler.

Taktik Disiplin

Oyuncunun verilen taktiği ne denli doğru uygulayacağını yansıtır. Taktik Disiplin Tecrübe ve Takım Çalışması olmak üzere iki ara yeteneğe dayanır:

Tecrübe

-Oyuncu ne kadar fazla maç oynarsa o kadar tecrübe kazanır.
-Oyuncunun maçtaki etkinliği
-Maçın çeşidi (hazırlık, lig, kupa)
-Düşük tecrübe seviyesindeki oyuncular , yüksek tecrübe seviyesindeki oyunculara kıyasla daha hızlı deneyim kazanırlar.

Takım Çalışması

-Antrenörün ne kadar iyi öğretebildiğini ve oyuncunun o takımda ne kadar öğrendiğini temsil eder.
-Seçilen antreman türünden bağımsız olarak her hafta diğer özellikler gibi değişiklik gösterir. Gelişimi esas olarak baş antrenörün genel seviyesine dayanır.Bu, baş antrenörünüzü değiştirip yerine daha düşük genel seviyede bir baş antrenör atadığınızda oyuncu takım çalışma seviyesinin düşebileceği anlamına gelmektedir.
-Diğer yetenekler gibi, oyuncunun o hafta maçlarında ne kadar süre oynadığına bağlıdır.
-Yardımcı antrenörler takım çalışmasının yükselmesine etki ederler ama bu etki diğer yeteneklerin yükselmesindeki etkilerinden daha düşüktür.
-Yaşlı oyuncuların takım çalışma seviyeleri daha yavaş düşer veya yükselir (değişimlere karşı daha dayanıklıdırlar).
-Oyuncunun her transfer edilişinde, transferin ardından takım çalışma seviyesi en düşük değere iner.

Kabiliyet

Oyuncunun yeteneklerini geliştirmek için sahip olduğu oyunda görünmeyen bir özelliktir. Hem takımda görevli olan oyuncular hem de altyapıda genç takımda çalıştırılan genç oyuncular için antrenman verimliliğini belirler.

Yaş

Her sezon sonunda oyuncular, bir yıl daha yaşlanırlar. Genç oyuncular, yeteneklerinde daha çabuk gelişim sağlarlar. Eğer bir oyuncu yaklaşık 30lu yaşlarına ulaşmışsa, yetenekleri kademeli olarak azalmaya başlar. Oyuncu yaşlandıkça, yeteneklerin azalması da hızlanır. Hız başta olmak üzere oyuncuların yetenekleri 30 yaşın altında da, yaşlanmayla birlikte azalabilir.

Değer

Bir oyuncunun yeteneklerine göre belirlenmiş yaklaşık değeridir. Bu değer, oyuncunun transfer pazarındaki satış fiyatını göstermez.

Maaş

Haftalık olarak bir oyuncuya ödenen tutarı göstermektedir. Her sezon başında kontrat görüşmeleri yeniden yapılır ve yeni bir maaş belirlenir.

Boy

Uzun boylu oyuncular kafa topu mücadelelerinde daha avantajlıdırlar. Aynı şekilde kısa oyuncular da daha çabuk hızlanırlar. (Normal koşma hızı yeteneğine baglıdır. Boyla alakalı değildir)

Oyuncu Kovmak

Eğer oyunlarınızdan biri çok kötüyse ve eğer transfer listesine koymaya bile değmeyeceğini düşünüyorsanız, onu kovabilirsiniz. Eğer bir oyuncuyu kovarsanız, bir daha ne sizin takımınızda ne da başka bir takımda oynayabilir. Yani Sokker Dünyası’nı tamemen terketmiş olacaklar!

Milli Takım oyuncuları kovulamaz. Buna ek olarak, bot takımlardaki MT oyuncuları, takımı yeni bir kullanıcı aldığında eğer hala milli takımdalarsa ve en az 1 kere milli formayı giymişlerse, sistem tarafından hemen transfer listesine konulur. Fakat yeni kullanıcı bundan bir avantaj sağlayamaz.

Milli takım oyuncuları kalitesinde olsalar bile, milli takımda olmayan oyuncular kovulabilir.

 
2006-02-28 00:44:14
5. Antrenörler
 
Bir takım antrenörü olmadan nerede olur ki? Hiçbir ilerleme olmayacağı için, hiçbir yere ulaşamaz. Antrenörleriniz, antrenmanlarla oyuncularınızın yeteneklerini geliştirmelerini sağlarken, genç takımla da ilgilenirler.

Antrenörlük Yetenekleri

Her antrenör, oyundaki sekiz yeteneğin her birisinde antrenman verimliliğine göre derecelendirilmiştir. Bu derecelendirmeler, diğer antrenörler yalnızca genel seviyelerine göre değerlendirileceği için, yalnızca baş antrenör için geçerlidir (aşağıyı okuyun). Çalıştırmayı düşündüğünüz alanda, en iyi özelliğe sahip koçu bulmaya çalışmalı ve görevlendirmelisiniz.

Genel Seviyesi

Bir antrenörün genel değeri (seviyesi), her bir oyuncu yeteneğini çalıştırmada bulunduğu derecenin toplamına bağlıdır. Bu, yardımcı antrenörler için çok önemlidir – antrenörün genel seviyesi ne kadar yüksekse, baş antrenöre o kadar fazla yardımcı olurlar. Ayrıca, genç takımınız için de mümkün olan en yüksek genel seviyeye sahip olan bir genç takım hocası seçmelisiniz. Genç takım hocasının seviyesi ne kadar yüksek olursa, genç oyuncular o kadar hızlı gelişim göstereceklerdir.

Maaşlar

Genel olarak bir antrenör ne kadar iyiyse, maaşı da o kadar yüksek olmaktadır. Oyunun başında, kulübünüzün hemen batmasını istemiyorsanız mükemmel bir hocayı tutacak kadar paranız olmayacaktır. Antrenörün maaşı anlaşmaya tabi değildir – kulüpte görev aldığı sürece her zaman aynı seviyede kalır.

Yaş

Koçunuz da bir insan olduğu için, belli bir zaman sonra kariyerini noktalayacaktır. Yaşı antrenörünüz size bilgi verip Bermuda’da hak ettiği tatiline çıkmak için emekliye ayrılırsa sakın şaşırmayın.

Antrenör arama

İlk Sokker’a başladığınızda kulübünüzün zaten birkaç koçu bulunuyor olacak. Sahip olabileceğiniz en iyi antrenörler olmasa da, kulübün daha önceki sahiplerinden size devredilmiş olacaklar. Buna karşın, avantajları maaşlarının son derece düşük olması olacaktır. Onları kolaylıkla kovup, yeni antrenörler arayabilirsiniz.

Antrenör değiştirme

Antrenör arama formunu kullanarak yeni bir antrenör arayabilirsiniz. Yeni bir antrenör aramak size paraya mal olacaktır. Yeteneklerini ne kadar kesin belirlerseniz, o kadar çok arama ücreti ödersiniz. Aradığınız özelliklere sahip bir antrenör bulamasanız bile yine de arama bedelini ödemek zorundasınız.

Antrenör arama formunda seçtiğiniz özelliklere yakın bir antrenör arama sonucunda size önerilecektir. Eğer sizin beklentilerinize uyan birisi ise, onunla sözleşme yaparak, takıma kabul edebilirsiniz. Sözleşme imzalamak herhangi bir maliyet getirmez, ancak sözleşme imzalandıktan sonra iptal edilirse bir haftalık maaşını ödemek zorunda kalırsınız. Tabii, eğer sizin beklentilerinizi karşılamayan bir antrenörle karşılaşırsanız, onunla sözleşme imzalamak zorunda değilsiniz; onu kovabilir ve yeniden başka bir antrenör arayabilirsiniz. Sözleşme imzalanmamış bir antrenörü kovmak hiçbir maliyete getirmez.

Öneri: Yardımcı antrenör veya genç takımı antrenörü ararken her bir yetenek için forumda istediğiniz genel değeri seçin (örneğin vasat bir antrenör için, tüm yetenekleri vasata getirin)

Antrenörleri kovmak

Daha önce de belirtildiği gibi, henüz bir görev vermediğiniz koçu kovmak size paraya mal olmaz. Ancak bir antrenörü bir kez kabul ettikten sonra, kovmak için bir haftalık maaşını vermek zorundasınız. Bir antrenör kovulduktan sonra, kontrat listesine eklenir.

Antrenör atamaları

Bir antrenör takıma kabul edildikten sonra, takım personeline eklenir be antrenman menüsünde Atama Yok listesinin altında bulunur. Bu, antrenörün işe alındığını fakat henüz takımda kendisine bir görev verilmediği anlamına gelir. Sözleşme yaptığınız koçları baş antrenörlük, yardımcı antrenörlük veya genç takım antrenörlüğüne atayabilirsiniz. Bu yüzden antrenörü hangi pozisyon için almışsanız, oraya atayabilirsiniz. İstediğiniz zaman, hiç bir masraf olmaksızın antrenörlerinizin görevlerini değiştirebilirsiniz (örn. Yardımcı antrenörünüzü baş antrenör yapabilirsiniz vb.). Hiçbir göreve atanmayan antrenörler (hiçbir şey yapmadıkları halde) maaşlarını almaya devam edeceklerdir!

Antrenör transfer pazarı

Kulüp tarafından sözleşme yapılmayan antrenörler kontrat listesine eklenmektedirler. Bu antrenöre daha yüksek bir teklif yaparak diğer yöneticileri geçerek bu antrenöre sahip olabilirsiniz. Açık artırmanın sonu geldiğinde, en yüksek teklifi veren kulüp, antrenöre bedelini ödeyerek sahip olabilecektir. Eğer hiç kimse antrenöre teklif yapmazsa, antrenör listeden kaldırılacaktır. Bu pazara da oyuncular için kullandığınız transfer menüsünden Antrenörler seçeneğiyle ulaşabilirsiniz.

6 Şubat 2006’dan sonra, antrenör kontrat listesi uygulamaya geçirilmiştir. Herhangi bir kulüp tarafından kovulan (eğer öncesinde çalıştırılmışlarsa) antrenörler, eğer antrenörlük kariyerlerine devam etmek istiyorlarsa, antrenör kontrat listesine dahil olacaklardır. Eğer bunlardan birisini kulübünüzde görevlendirmek istiyorsanız, onları almak için teklif verebilirsiniz. Transfer sonucu para doğrudan antrenöre gidecek ve önceki kulüp bu transferden para alamayacaktır. Eğer transfer son bitiş tarihinden bir hafta içinde gerçekleşmezse (en yüksek teklifi vererek kazanan kulüp antrenörle kontrat yapmazsa) transfer iptal edilecek ve kazanan kulüp önerdiği teklifin %10’unu ceza olarak ödeyecektir.
 
2009-12-07 11:37:07
6. Antrenman
 
Takımınızın gelişimi ve ilerleme kaydetmesi için, oyuncularınız uygun biçimde antrenman almalıdır. Her hafta, bireysel antrenmanda çalıştırılmak üzere bir yeteneği seçebilirsiniz. Antrenman çeşitlerinin çoğu, oyuncunun o hafta hazırlık/kupa maçı ve/veya lig maçında belirtilen pozisyonda oynamış olmasını zorunlu kılar.

Hafta boyunca aynı pozisyonda iki kez oynayan oyuncu (örn. Defans gibi), tek maçta oynamış bir oyuncuya göre daha fazla antrenman alır. Benzer biçimde, resmi maçlarda oynayan oyuncular, hazırlık maçında oynayanlardan daha iyi antrenman alırlar. Eğer bir oyunca hafta içinde iki farklı pozisyonda görev alırsa, son oynadığı maçtaki pozisyonu dikkate alınır.

Sonuç olarak, oyuncu değişikliği yaptığınızda, hafta içerisindeki maç(lar)da ne kadar süre oynadıklarına bağlı olarak antrenman alacaklarını unutmayın. Bir oyuncu eğer iki maçta da oynamışsa, her iki maçta da aynı görevde (GK,DEF,MID,ATT) oynamalıdır; aksi takdirde yalnızca son maçta oynadığı pozisyon antrenman hesaplamalarında kullanılacaktır. Yalnızca kondisyon antrenmanı sırasında oyuncuların oynadıkları pozisyonlar önemsizdir; tüm oyuncular hangi pozisyonda oynarsa oynasın antrenman alacaklardır. Bunun dışında kalan tüm antrenman çeşitlerinde oyuncunun oynadığı pozisyon (GK, MID, DEF, ATT) antrenman hesaplamaları için önemlidir. Dolayısıyla:

-antrenman verimliliği, oyuncunun maçlarda sahada ne kadar süre oynadığına bağlıdır.
-eğer bir oyuncu o hafta bir maçta 90 dk. oynamışsa neredeyse tam antrenman alır.
-eğer bir oyuncu yalnızca milli maçta oynamışsa %50 antrenman alır.
-oyuncular uzatmalarda (90 dakikadan sonra) yoruldukları için antrenman almazlar.

Oyuncunun hafta içinde her iki maçta da oynamasından doğan antrenman verimliliğindeki farklar çok küçüktür. Yalnızca hazırlık maçında oynamış olan bir oyuncu, yalnızca lig maçında oynamış olan oyuncudan birazcık daha az etkili antrenman alır. Bu fark, her iki maçta da oynamış olan bir oyuncu için çok daha küçüktür.

Her oyuncunun gizlenmiş olan özelliği, kabiliyetidir. Bir oyuncu ne kadar yetenekli ise, antrenmandan o derece fazla yararlanarak yeteneklerini daha hızlı geliştirecektir. Yaş ilerledikçe antrenman verimliliği düşecek, oyuncu yaşlandıkça yeteneklerini geliştirme süresi uzayacaktır. Bireysel antrenmanlara ek olarak, genel bir antrenman bölümü de vardır. Hafta içinde oynamış olan oyuncuların tamamı, bu genel antrenmana katılır. Genel antrenmanın verimliliği, bireysel antrenmanın verimliliğinden çok daha azdır.

Hem genel antrenmanın hem de bireysel antrenmanın kalitesi çoğunlukla baş antrenörün sorumluğundadır. En önemlisi de baş antrenörün oyuncuların yeteneklerini çalıştırmadaki kabiliyetidir; genel seviyesi antrenman verimliliğini etkilemez. Çalıştırmak istediğiniz yetenekte çok iyi çalıştırıcı olan bir baş antrenör seçiniz. Diğer yeteneklerin sizin için ne kadar önemli olduğuna karar verdikten sonra, paranızın yeteceği ölçüde bu yan özellikleri de iyi olan bir antrenör seçebilirsiniz.

Yardımcılar, baş antrenöre antrenman verimliliğini artırmasında yardımcı olurlar – asistan (genel seviyesi anlamında) ne kadar iyiyse, baş antrenöre o ölçüde daha fazla yardımcı olur. Fakat çok fazla yardımcı antrenör almayın. Eğer 3’ten fazla işe alırsanız, aralarında anlaşmazlık çıkacak; antrenmanın daha az verimli olmasına, hatta belki kaybedilmesine yol açacaklardır.

Oyuncu değişikliği yaptığınızda, oyuncuların sadece oyunda kaldıkları süre kadar antreman aldığını unutmayınız. Oyuncu aynı haftada oynanan her iki maçta da aynı komutla (DEF ATT vs.) oynamalıdır. Aksi halde sadece oynadığı son maç antreman hesaplamasında geçerli olacaktır (Hız antremanı veriyor olsanız bile). Oyuncu komutlarının hesaba katılmadığı tek antreman türü kondisyon antremanıdır.

Kondisyon antrenmanı

En hızlı sonuç alınan antrenman çeşidi budur. Hafta içinde oynayıp oynamadıklarına bakılmaksızın tüm oyuncular bu antrenmandan yararlanacaklardır. Oyuncular yaşlarından ve yeteneklerinden bağımsız olarak aynı verimlilikle antrenmandan yararlanacaklardır. Fakat antrenman alınmadığında, genç oyuncular dahil oyuncuların kondisyonları düşebilir. Herhangi bir oyuncunun ulaşabileceği maksimum kondisyon değeri “Mükemmel”’dir.

Hız antrenmanı

Hafta içinde en az bir maçta oynamış olan oyuncular, pozisyonlarına bakılmaksızın hız antrenmanından yararlanırlar. Bu, kondisyon antrenmanına benzer görünse de, hız fiziksel bir antrenman çeşididir ve bu yüzden verimliliği oyuncunun yaşına ve yeteneğine bağlıdır.

Golcülük antrenmanı

Bu antrenmandan golcüler (ATT pozisyonundakiler) en verimli şekilde yararlanırken, orta saha oyuncuları (MID) biraz daha az yararlanacak ve savunma oyuncuları (DEF) ile kaleciler (GK) en az yararlananlar olacaklardır.

Pas antrenmanı

Pas antrenmanı en fazla orta saha oyuncularını etkiler (MID), geri kalan pozisyonlardakiler daha yavaş antrenman alır. Diğer pozisyonların verimliliğini artırmak istiyorsanız, bunu yapabilirsiniz. Fakat bu, orta sahaların daha az verimle antrenman almasına neden olacaktır.

Oyunkuruculuk antrenmanı

Oyunkuruculuk antrenmanı pas antrenmanına benzer. Bu antrenmandan en fazla yararlananlar, orta saha oyuncuları/oyunkuruculardır (MID). Pas antrenmanındaki gibi, diğer pozisyonların verimliliğini artırabilirsiniz, ancak bu şekilde ortasahaların antrenmandan daha az yararlanmasına yol açarsınız.

Defans antrenmanı (topu alma)

Hafta boyunca ATT, MID ve DEF pozisyonlarından en fazla hangisine defans çalıştırmak istiyorsanız, onu seçin; geriye kalan pozisyonlardakiler daha yavaş antrenman alacaklardır.

Teknik antrenmanı

Defansa benzer biçimde, o hafta hangi pozisyon seçilmişse en fazla onlar yararlanır, kalan pozisyonlar biraz daha yavaş antrenman alır.

Kalecilik antrenmanı

Yalnızca hafta içinde oynayan kaleciler (GK pozisyonu) için geçerli bir antrenmandır.

 
2009-12-30 23:40:38
7. Genç oyuncu okulu
 
Kulübünüzün, bir genç oyuncu okulu olacak. Bu genç oyuncuların yetiştirildiği altyapı olacaktır. Gençler, resmi maçlarda oynamak için çok az tecrübe ve yeteneğe sahip oyunculardır.

Kontenjan

Her hafta antrenman alabilecek maksimum genç oyuncu sayısını belirlemek için, okulunuzda belirli sayıda yer bulundurmalısınız. Okulda boş yer olduğu sürece, her hafta yeni genç oyuncular okula kayıt olur. Genç oyuncu okuluna her hafta en fazla 6 oyuncu katılabilir. Maksimum oyuncu sayisi 30 la sinirlandirilmişdir. Yer ücretini Kurallardan 18. Bölümden görebilirsiniz. Eğer okulda bulunandan daha fazla başvuru olursa, başvuranlardan bir kısmı geriye çevrilecek; fakat siz gidenin kim olduğunu bilmeyeceksiniz… İşe yaramaz bir genç olabilecekleri gibi takımınız için bir yıldız da olabilirdi.


Altyapı Antrenörü

Genç oyuncuların, antrenman aldığından emin olmak için genç takım antrenörü atamalısınız. Bu antrenörün genel seviyesi, gençlerin ne kadar çabuk yetiştirileceğini belirler. Ayrıca, genç takım antrenörü gençlerin ne zaman takıma katılmaya hazır olacaklarına da karar verir.
Altyapi hocasinin genel seviyesine göre her genç oyuncunun toplam yetenek seviyesinin nasil olabileceğini belirler. Altyapi hocaniniz seviyesi ne kadar yüksekse oyuncunun seviyesini tahmini daha yeterli olur. Ayrıca, altyapı oyuncusu ne kadar fazla maç yaparsa , hocası onun toplam seviyesi hakkında daha yeterli bilgi edinip bize bildirir.


Genç Oyuncuların

Gençler maçında sadece kendi altyapindaki genç oyuncuları oynatabilirsin . Artik Altyapı Okulundakı oyuncuların bölgelerini (oyuncu ya da kaleci olduğunu), yaşını, ve her birinin toplam yetenek seviyesini görebilirsiniz. Ama tek tek yetenekler bilinmez. Onlar gizlidir. Bireysel yeteneklerin dağılımı genç oyuncular okula geldiginde ayarlaniyor ; Her bir bireysel yetenek genel yetenekle beraber her hafta altyapı okulu antreman yaptikça yükseliyor .
Eğer altyapindaki oyuncunun bireysel yeteneklerini a takıma çikmadan öğrenmek istiyorsan , onu altyapı maçlarında değisik pozisyonlarda oynatarak hangi pozisyona eğilimi olduğunu gözlemleyebilirsiniz.
Genç oyuncu okulu, yani altyapıdan gelen herhangi bir gencin yeteneklerindeki (bireysel yeteneklerinde) en üst seviye "mükemmel"dir. Daha üst seviyede bir genç gelmesi, seviyesi ne olursa olsun olanaksızdır.

Antreman

Altyapıya katılan gençlerin özelliklerinin dağılımı katılırken bellidir ve her antreman yaptığında tüm özellikleri orantılı şekilde gelisir. Oyuncunun gelişim hızı yeteneğine ve hocanın seviyesine bağlıdır. Oyuncularin değerli bir oyuncu olup olamayacakları A takima katılırken ancak görülebilir. Alt yapı maçı oynasın oynamasın tüm altyapı oyuncuları tam antreman alır.

Altyapi Maçları

Altyapı maçları normal a takım maçları gibi aynı kurallarla oynanır. Oyuncu yetenekleri bilinmeden oynatılır. Maçların daha heyecanlı olması için hızları bir miktar arttırılır ve hepsi süpertanrısal formla maçlarda mücadele ederler. Sakatlıklar maçdan sonra sıfırlanır. Kartlar ve goller için de bir kayıt tutulmaz.


Lig sistemi

Genç takımlar A takımlarının oynadığı lige bakılmaksızın düşük ligden oyuna baslar. Genç lig sistemi de tam olarak A takımınlarin lig sitemindeki takim sayisi gibidir. (1.lig 8, 2.lig 32 ..vb. gibi)
Genc ligleri 8 takim takimdan olusmaz. - Tüm takimlar bir grupda olacaklar.
Her hafta maçlar rastgele belirlenir. Maçlar belirlenirken lig tablosu ikiye bölünerek en iyi yari takim kendi arasinda, en kötü yari takim da kendi arasinda rastgele eşleşecek mac yapar . Asaği ligler takim sayisi tek haneli olabilir bu sebep bir takim eşleşmede disarda kalip BAY olabilir. Ama o takim kesinlikle bir sonraki hafta maç yapacakdir.
Genç ligi maçları takımınızın sıralama puanlarını etkilemez buna rağmen taraftar tutumunuzu etkiler fakat bazı zamanlarda as takımınızın dostluk maçlarında
etkilediğinden daha azdır.
Altyapi maclariniza normal a takim hazirlik maçları ile kıyaslandığında çok daha az sayıda seyirci gelecegini unutmayin.

Yükselme -Düşme

Her altyapı sezonu tıpkı A takımlarda olduğu gibi 14 haftadan oluşur. Tüm maçlar bittikten sonra en iyi takimlardan bazilari otomatik olarak bir üstlige çıkar. Toplam kaç takım çıkacağı her bir ligdeki takım sayısa bağlıdir.(Lig Sistemi normal A takimlarda olduğu gibi). Üst liglerden her zaman %50 takım bir alt lige düşer.

Örnek vermek gerekirse:
2. ligde 32 takım varsa 16 takım düşecek ,altdan 16 takım yükselir. Ama 2. ligde sadece 20 mevcut takım varsa sadece 4 takım düşer cünkü 12 yer zaten bos olarak bekler, 16 si ligde kalir ve 3. ligden 16 takım yükselerek toplam takim sayisi 32'e tamamlar.

 
2008-12-09 22:00:57
8. Transferler
 
Sokker’da yeni oyuncular elde etmenin bir yolu da, başka kulüplerden oyuncu almaktır. Transfer pazarı, açık artırma prensibiyle çalışır. Oyuncuyu 0'dan listeye koyamazsınız, en azından 1 YTL olarak açılış fiyatını belirlemelisiniz.

Bir oyuncuyu transfer listesine koymak için, açılış fiyatının %4'nü ödemek gerekir. Transfer gerçekleştikten sonra, satıcı alınan para üzerinden %4 oranında vergi ödemek zorundadır. Bununla birlikte, eğer sattığınız oyuncunun ilk sahibi değilseniz ve bu oyuncu 23 yaşında veya daha genç ise, oyuncunun ilk sahibine verilmek üzere sattığınız fiyatın %5'i oranında bir kesinti yapılır.

Oyuncu satış için transfer listesine konulduktan sonra, kulüp başkanı tarafından listeden çekilmediği sürece iki gün listede kalır. Oyuncular, ancak hiçbir teklif yapılmaması şartıyla transfer listesinden çekilebilirler. Açık artırma bittiğinde, oyuncu en yüksek teklifi veren kulübe gider. Bundan sonra, oyuncu en yüksek teklifi veren yeni takımı tarafından alınıncaya veya eski kulübü tarafından gönderilinceye dek, önceki kulübünde kalacaktır. Bu andan sonra, transfer tamamlanmış olacaktır.

Eğer oyuncuyu satan kulüp oyuncuyu göndermezse ve son teklifi veren kulüp oyuncuyu takımına dahil etmezse ("oyuncuyu al" butonuna tıklamaz ise) transfer işlemini iptal etmek mümkündür. Bu durumda her iki taraf da bir hafta beklerse oyuncu transferi otomatikman iptal olacaktır. Ancak bunun sonucunda her iki kullanıcının hesabından son teklif fiyatının %10'u tutarında kesinti yapılacaktır.

Daytrading - Günübirlik Alım-Satım

Sokker'da günübirlik oyuncu alım satımını önlemeye yönelik kurallar vardır.Her oyuncu bazı nedenlere dayanarak kulübü tarafından satış listesine koyulmayı reddedebilir:

-Kulüpte oynadığı maç sayısı - ne kadar az maç yapmışsa satışa koyulmayı reddetme ihtimali o kadar yüksek olacaktır.
-Son iki hafta boyunca kulübün satışa koyduğu oyuncu sayısı
-Oyuncunun formu - ne kadar düşük formda olursa transferi reddetme şansı o kadar yükselir. (düşük etki)
-Taraftarların tutumu - ne kadar düşük olursa oyuncunun kulüpten ayrılmayı kabul etme ihtimali o kadar yükselir. (düşük etki)

Oyuna başladığınızda size verilen kadrodaki oyuncular ile altyapı okulunuzdan takımınıza katılan oyuncular günübirlik alım satımı engellemeye yönelik düzenlemelerden muaf tutulmuştur.

Transferlerle ilgili yukarıda bahsedilen dürüst-oyun kurallarını aklınızdan çıkarmamalısınız.

 
2005-12-07 12:42:32
9. Stadyum
 
Her takım için, stadyumlarında taraftarların maçları izleyebilmesi sekiz yer vardır. Tribünler bütçenize bağlı olarak genişletilebilir veya yıkılabilir. İstediğiniz tribünün inşaat maliyetini öğrenmek için, Stadyum menüsüne gidin ve istediğiniz özellikleri girin. Dikkat edin – tribünün büyüklüğüne bağlı olarak koltuk maliyetleri de artmaktadır. Bu yüzden, büyük bir tribün yerine, iki küçük tribün yapmak daha ucuz olabilir.

Tribünler

Dört çeşit tribün vardır. Her tribün tipi, bilet fiyatının belirlenmesini ve izleyici sayısının hesaplanmasında kullanılır. Bazı taraftarlar, onlara maçı izlemek için güzel bir yer –uygun bir tribün- sağlamadığınız sürece gelmeyebilir. Taraftarlar kendilerine uyan en ucuz tribünden başlayarak seçim yaparlar. Fakat, eğer tercih ettiği koltuk satılmışsa, büyük olasılıkla biraz daha pahalı olan tribünden bilet almayı tercih eder.

Her tribün çeşidi, maça katılımı hava koşulundan bağımsız hale getirmek için çatıyla kaplanabilir. İnşaat süresince, taraftarlar işler bitene dek stada giremez.

Tribün çeşitleri şunlardır:

- Zemin (ayakta): Hiçbir tribün yapılmamıştır. Her bölümde, çimenlerin üzerinde 100 taraftarın kenardan maçı izlemesine izin verilir.
- Maraton: Betondan yapılma oturma yerleri. En ucuz ikinci tribün çeşididir, fakat Futbol Birliği tarafından konulan kurallara göre maraton tribün sayısı sınırlandırılmıştır. Stadyumun tamamı maratondan oluşamaz.
- Numaralı: Oturma yerleri olan ve numaralı olan ucuz bir tribün çeşidi.
-Loca: Daha pahalı ve lüks bir tribün çeşidi. Localar, numaralılardan daha pahalıdır, fakat işler iyiyken takımlarını izlemek için locaya oturmayı düşünen daha fazla taraftar olduğunu görebilirsiniz.

 
2009-11-21 16:10:05
10. Taraftarlar
 
Her kulüp en sevdikleri kulübü desteklemeye hazır belirli sayıda taraftara sahiptir. En fanatik olanları, Taraftar Derneğine (Taraftar Derneğine üye olanların sayısı Ofis menüsünden görülebilir) üye olur. Taraftar kulübünün büyüklüğü dışında, hava durumuna, rakip takımın taraftar kulübü büyüklüğüne ve taraftar kulübü üyelerinin takımlarına karşı olan tutumlarına göre maça gelen seyirci sayısı hesaplanır. Taraftarlar arasında, kendilerine mümkün olan en iyi olanaklar sağlanmadığı takdirde gelmeyecek olan bazı gruplar vardır. Örneğin, bazı taraftarlar, oyunu izlemek için kendilerine uygun kapalı tribünler olmazsa maça gelmeyeceklerdir.

Taraftarlarınızın kulüplerine karşı olan tutumları Ofis menüsü’nde görülebilir. Taraftarların tutumu, takımınızın ligdeki durumuna ve son maçlarında aldığı sonuçlara göre belirlenmektedir.

Taraftar derneğine her hafta gelenlerin sayısı, kısmen kümeye ve liginizin saygınlığına bağlıdır. Bir başka deyişle, bulunduğunuz lig seviyesine ve liginizde bulunan diğer kulüplerin taraftar derneği üye sayısına göre hesaplanacaktır.

Dolayısıyla, Taraftar derneğinin üye sayısı her hafta aşağıdaki değerler göz önünde bulundurularak güncellenecektir:

-Kulübün bulunduğu ligin seviyesi
-Lig saygınlığı
-Taraftar Tutumu

Eleme maçları (Play-offlar ve kupa maçları) taraftar tutumları üzerinde lig maçlarından daha fazla etkiye sahiptir.

 
2009-08-26 15:05:23
11. Maç
 
Maçlar, gerçek futbol kurallarına göre oynanırlar.

Diziliş seçimi

Her maç için 11 oyuncu seçmelisiniz ve beşe kadar da yedek oyuncu seçebilirsiniz. 7 günden fazla sakatlığı olan oyuncular maça katılamazlar. Tamamen iyileşmemiş oyuncular (iyileşmelerine 7 günden az kalan, hafif sakat olarak işaretlenmiş olanlar) maçta oynayabilir, faka tam performans gösteremezler. 3 veya daha fazla sarı karta veya bir kırmızı karta sahip oyuncu bir resmi maçı kaçırır (isminin yanında bir kırmızı kart simgesi vardır). Oynayabilecek durumda olmayan ve cezalı olan oyuncular, dizilişte görev verseniz bile maçta oynayamayacaklardır.

Her oyuncu için aşağıdaki pozisyonlardan birisini seçmek zorundasınız:
GK-Kaleci
DEF-Savunma oyuncusu
MID-Orta saha oyuncusu
ATT-Forvet

Bu atamalar, bir oyuncunun nasıl oynayacağını belirler (örn. Savunma oyuncusu, defans, rakibi çalımlayıp top sürmeye çalışmaktansa –topu kaybederse takımının zor duruma düşmesine neden olacağı için-, topu almaya çalışmalıdır). Her pozisyona ancak belirli sayıda oyuncu atanabilir. Bunlar: 1 GK, 5 DEF, 5 MID ve 3 ATT’dir. Eğer herhangi bir pozisyonda izin verilen en yüksek sayıdan daha yüksek kişi ile oynuyorsanız (örn.6 DEF), kondisyona geçmediğiniz sürece antrenmanınız yanacaktır.

Belirli bir pozisyona nasıl antrenman vereceğiniz ile ilgili daha fazla bilgi için “Antrenman” kısmına bakınız.
Eğer takımlardan birisi, 10 oyuncudan daha azını sahaya sürerse veya maç için yarattığı taktiği silerse, rakip takım maçı hükmen kazanacaktır. Oyuna çıkmasa da sahada maçı hükmen kazanan tarafın oyuncuları maç oynanmışçasına antrenman alacaklardır.


Değişiklikler

Maç sırasında sakatlık sonrasında sahadaki oyunculardan birisinin, yedek kulübesinden bir oyuncu ile değiştirilmesi gerekebilir. Böyle bir durumda, yedek listesinden o pozisyon için en üstte bulunan oyuncu oyuna girer.

Oyuna başlamadan önce de koşullu emirlerle değişiklik yapabilirsiniz. Bunu yapmak için, sahadaki oyuncuyu değiştirmek için gerekli bir koşul seçmeli ve değişikliğin (koşulun) geçerli olacağı dakikayı seçmelisiniz. Ayrıca penaltıları atacak olan ve serbest vuruşları kullanacak olan (sadece rakip yarı alanındaki serbest vuruşları) oyuncuları da maçtan önce seçebilirsiniz. Köşe vuruşu kullanacak olan oyuncuyu seçemezsiniz.

Aşağıda belirtilen koşullu emirlerde belirtilen dakika şartın kontrol edilmeye başlanacağı zaman anlamına gelecektir. Tüm maç boyunca bu şartın gerçekleşip gerçekleşmediği kontrol edilecektir. Bu nedenle bu koşullu emirlerden herhangi birini kullanmayı düşündüğünüzde zamanı "dakika 1" olarak işaretlemeniz mantıklı olacaktır.

*Sarı kart alındığında
*Kırmızı kart veya oyuncu eksildiğinde
*Oyuncu hafif sakatlandığında

Tavsiye: Eğer serbest vuruş kullanacak bir oyuncu atamazsanız, serbest vuruşlar da kornerler gibi topun olduğu bölgeye en yakın oyuncu tarafından kullanılacaktır.

Hükmen Galibiyet(sadece insan kontrolündeki takımlar için geçerlidir)

Takımlar şu durumlarda hükmen galip ilan edileceklerdir:

-Rakip sahaya 10 kişiden az çıktığında (5-0 hükmen galibiyet)
-Maç için seçilen taktiğin maçtan önce taktik editöründen silinmesi durumunda (5-0 hükmen galibiyet)
-Eğer iki takımda maçta aynı hatayı yaparlarsa sonuç lig maçlarında 0-0, kupa maçlarında 1-0 kabul edilecektir.

Sahipsiz takımlar için durum biraz farklı:

- eğer bir sahipsiz takımın oyuncuları var fakat son maç talimatlarında kadroya alınmadıysa oynayamıyordu. Artık bu oyuncular kadroya alınacak.
-eğer sahipsiz bir takımın yeterli oyuncusu yok ise yeni verilen takımlarda olduğu gibi yeni oyuncular yaratılıp kadro tamamlanacak.

Ek olarak sahipsiz takımdaki yaşlı oyuncular emekliye ayrılacak. Ne sıklıkla olacağı yaşa ve değerine bağlı olacak. Genelde 33 ve üstü yaşlı oyuncular emekliye ayrılacak. Bu emekliye ayrılan oyuncu takımda aktif oynayan bir oyuncu ise yeni yaratılan bir oyuncu ile yer değişecek.


Maç görüntüleri

Oyuncularınızın maçta nasıl oynadığını, taktiğinizin işe yarayıp yaramadığını görmek için, maçlarınızı TV’den izleyebilirsiniz. Aşağıdaki tuşlar yardımıyla maç videosunu yönetebilirsiniz:
- [Home], oyuncu isimlerini gösterme/gizleme
- [Space] Tuş paneli açık/kapalı
- [left][right] yön tuşları, video hızını yavaşlatma/hızlandırma, canlı yayın düzenlenemez
- [down] yön tuşu, mola
- [alt] + [f4], yayını kapatır


Maç sonrası istatistikler

Maçtan sonra, iki takım için de istatistikler gözükür:
- topa sahip olma, topu kazandıktan kaybedene kadar geçen süreçte top sahip olma zamanı ve oyundaki toplam yüzdesi, serbest vuruşlar dahil değildir
- kendi yarı alanında oynama, topun hangi takımın sahasında oynandığını gösterir, eğer oranınız %50’den fazla ise sevinmeyin bu sizin atak yapmaktan çok savunmada kaldığınızı gösterir
- şutlar
- fauller
- kartlar
- şut, pas ve defans verimlilikleri, tüm oyuncuların bireysel hareketlerinin sonucundaki ortalama notları (örneğin, defans rakipten topu aldıktan sonra veya almaya çalıştığında bu yeteneğini kullanır ve bu da takımın toplam notunu etkiler) Formuna, başarılı olup olmamasına ve defans yeteneğine göre takıma katkıda bulunur. Fakat en iyi oyuncular bile bazen ıskalarlar.

Unutmayın, notlar, oyuncularınızın ortalama bireysel performansını ölçerler ve takım olarak oyuncularınızın nasıl oynadığını belirlemede hesaba katmayın. Bu size, seçtiğiniz taktiğe bağlıdır.

Maç sonrası bireysel notlar

Bireysel notlara tıkladığınızda, maçta oynayan tüm oyuncularınızın istatistiklerinin ve notlarının bulunduğu bir tablo karşınıza çıkar. Sütunlar şunu gösterir:

-Not: oyuncunun toplam performansına göre aldığı gene nottur. Oyuncu kendi yeteneklerinin sağladığı avantajdan maçta ne kadar yararlanırsa, o kadar yüksek not alır. Notlar, oyuncunun pozisyonuna farklı yetenekler göz önünde bulundurularak belirlenir; örn, forvetler için en önemli şey, (eğer buna fırsat bulabilirse) şutlarının kalitesidir. Oyuncunun formu, yeteneklerinden ne ölçüde yararlanabildiğini gösterdiği için notlarını etkilemektedir.
-Oyunda kalma süresi
-Kaleye atılan şut
-Fauller
- Off – ofansif hareketlerin yüzdesi – oyuncunun top sürdüğü, pas verdiği, ve rakibi çalımlamaya gitti anların oranı
- Deff – defansif hareketlerin yüzdesi – oyuncunun rakibinden top aldığı, topa sahip olan rakibe yetiştiği anlardır. Bu faktörün defanslar için en yüksek olması gerekmediğine dikkat edin. – sürekli hücuma yönelik oynayan takımlarda en aktif oyuncular ortasahalar hatta forvetler olabilir.

Yorumlar

Önemli anların özetleridir:
- Goller
- Top yan direğe, üst direğe çarptığı zaman veya çok yakınından geçtiğinde
- Kalecinin topu kurtarmaya çalışırken karşılaştığı güçlükler
- Sarı ve kırmızı kartlar
- Oyuncu değişiklikleri
- Penaltılar

 
2009-12-30 23:04:51
12. Lig sistemi
 
Lig

Her ülkenin lig sistemi, takım sayısı lig seviyesine göre değişen kümelerden oluşmuştur. En üst seviyede her zaman bir lig bulunur – ülkenin en saygın ve önemli ligi-. Alttaki her küme, üstündeki kümede bulunan takım sayısının dört katı büyüklüktedir, böylece:

Küme 1: 1 Lig
Küme 2: 4 Lig
Küme 3: 16 Lig
Küme 4: 64 Lig
Vb.


Her ligde birbirleriyle ikişer maçtan sezon boyunca toplam 14 maç yapan 8 takım bulunmaktadır. Puanlar gerçek hayatta olduğu gibi, galibiyete 3 puan, beraberliğe 1 puan şeklindedir. (En önemliden önemsize doğru) Ligde sıralama aşağıdaki ölçütlere göre yapılmaktadır:
-toplam puan
-gol farkı
-attığı gol
-geçen sezon ligde aldığı derece

Sezon sonunda, en üstteki ligin şampiyonu, ülke şampiyonu olur.

Yükselme - Düşme (Play Off maçları)

En üst lig dışında kalan liglerin liderleri de bir üstteki ligde 5-8 arasında sıralanan takımlarla yükselmek için eleme maçı (Play-off) oynarlar. Play-off eşleştirmeleri, puan ve gol farkı göz önünde bulundurularak yapılır ve üst ligdeki en güçsüz takımlar, alt ligdeki en güçlü takımlarla oynar.Alt liglerin birincilerinin en iyi %25'i baraj maçı oynamadan doğrudan bir üst lige çıkarlar.Bu aynı zamanda üst liglerin son dördüne giren takımlardan en kötü %25'inin doğrudan düşmesi demektir (Bunun ligi 8. sırada bitiren her takımın doğrudan düşmeyeceği anlamına geldiğine dikkat ediniz). En iyi %25 takım arasına giremeyen lig birincileri ile en kötü %25 takım arasına girmeyen 5. 6. 7. ve 8. takımlar yükselme-düşme maçı oynarlar.Bu maçlarda beraberlik olması durumunda, önce uzatmalar oynanır, ardından da penaltılara geçilir.Maçlar, üst ligdeki takımın sahasında oynanır.


Kupa

Ulusal kupalar, ligde yeni sezonun ilk maçlarından önce başlar. Kupaya katılacak olan takım sayısı 2’nin mümkün olan en yüksek üssel katıdır. Örneğin 3 kümesi bulunan bir ülkede (21 lig ve 168 takım) kupaya katılacak olan takım sayısı 128’dir. Kupaya kimlerin katılacağı ve fikstürün belirlenmesinde takım sıralama puanı temel alıncak. Bu kriter hazırlık maçlarının önemini daha da artırıyor. Yani alt liglerde bir takim oynadıgı bir maçda kaybedecegi puanlar kupaya katılıp katılmamasında belirleyici olacak. Ülkelerin takım sıralama sayfasında hangi takımların bir sonraki kupa maçına katılıp katılmayacağına bakabilirsiniz. Kupaya katılacaklar parlak renkle, katılamayacaklar ise gri renkli arkaplan olarak listelenmisdir.

Her turda, sıralama puanına göre iki torba belirlenecek. Birinci torbada en güçlü takımlar (%50) , ikinci torbada en zayıf takımlar (%50) yer alır. iki torba arasındaki eşleştirmeler tesadüfi olarak yapılır. Birinci torbadaki herhangi bir takım ikinci torbadaki herhangi bir takımla eşleşebilir.

Takımlar yalnızca bir maç oynayacaklardır ve maç zayıf olanın stadyumunda olacaktır. Maçlar ekstra zaman ve penaltılarla kupa usulü oynanacaktır.

Şampiyon Kulüpler Kupası

Sokker'da her ülkenin en iyi takimları Şampiyon Kulüpler Kupası'na katılır. Toplam katılan takım sayısı 128 dır.
Tüm ülkelerin en üst liglerinin sampiyonları direk katılır. Toplam katılımı tamamlamak için ülkeler sıralamasında en yukardakilerin kupa şampiyonları da kupaya dahil edilir. Iki takımla katılan ülkelerde, eğer ligi ve kupayı aynı takım kazandıysa o ülkeden tek takım kupaya katılır ve ülke sıralamasına bakılarak kupa şampiyonlarından en iyi dışarda kalan takım dahil edilir.

Bu şampiyona ülke kupa maçları gibi tek maçlı eleme usulüne göre yapılır. Kurada eşleşmelerde takım sıralama puanı esas alınır.


Hazırlık maçı

Kupaya katılmayan veya elenen takımlar hafta içerisinde hazırlık maçı yapabilirler. (Eğer varsa) Bir dostluk ligine katılabilirler veya başka bir takımla bir hazırlık maçı ayarlayabilirler. Maçlar (uzatma zamanı ve penaltıların olmadığı) lig usülüne göre veya kupa usulüne göre oynanabilir. Eğer bir takımı maça davet etmek istiyorsanız, onların maçlarına bakarak, eğer uygunlarsa onlara maç teklif edebilirsiniz.

Dostluk ligi

Yalnızca Plus üyeleri, dostluk ligi başlatabilirler; ancak her kullanıcı mevcut liglere katılabilir.
Kurucu yalnızca bir dostluk ligi kurabilir. Bu ligi kurmak için Dosya’lar kısmından “Hazırlık maçları” seçilebilir. Kurucu aşağıdaki ölçütleri belirler:
- ligin ne zaman başlayacağını
- üst turun olması halinde hangi takımların çıkmaya hak kazanacağının belirlenmesi

Kurucunun kendi ligini bırakmasına izin verilmez, ancak ligi aktive etmeyebilir veya silebilir.
Lig kurulduğu anda, takımlar başvurabilir. Kurucu, ligi için seçtiği takımları davet edebilir. Başvuran takım listesinin tamamlandığını düşünüyorsa ve ligi mümkün olan en yakın zamanda başlatmak istiyorsa, ligi onaylar. Lig, aşağıdaki durumlarda onaylanabilir:
- Takım sayısı tek olmamalı, 4’ten az ve sezon bitimine kaç hafta kaldığına bağlı olarak lige katılmak için seçilen en yüksek değerden fazla takım olmamalı.
- Katılan takımlardan herhangi birisinin zaten başka bir hazırlık maçı ayarlamış olması veya kupada olması

Perşembe ile Pazar arasında onaylanan bir lig, gelecek Çarşamba başlar. Takvim Pazartesi belirlenebilir. Pazartesi Çarşamba arası yeni bir lig yaratabilir veya inaktif olan (başlamamış) liglerden birisine katılabilirsiniz; fakat böyle bir durumda liginizi onaylayamaz aktif hale getiremezsiniz.

Onaylanmayan ligin durumu değişmez, aynı kalır. Sonraki haftalarda aktive edilebilir veya sonsuza dek inaktif kalır. Maçlar oynandıktan sonra bir dostluk ligi tekrar inaktif duruma gelir böylece, yeni takımlarla lig bir kez daha başlayabilir…vb.

 
2009-12-21 23:33:58
13. Sokker haftası
 
Haftanın günlerine göre, Sokker’da çeşitli güncellemeler gerçekleşir:


Her Gün

- Sakat oyuncuların sağlık kontrolünden geçmesi
- Stadyum inşaatlarının gözden geçirilmesi
- Oyuncu değerlerinin güncellenmesi
- Günün hava durumu tahmininin yapılması

Cumartesi

- Stadyum masraflarının ve maaşların ödenmesi
- Altyapıda genç takım için oyuncuların seçimi
- Sponsorların haftalık para transferleri
- A Milli Takim maçları
- (Hafta 0) Dünya Kupası Eleme Gruplarının belirlenmesi
- (Hafta1) Dünya Kupası Final Gruplarının belirlenmesi

Pazar

- Daha yaşlı oyuncuların yeteneklerinin güncellenmesi
- (Hafta 1) - Milli Takım Seçimlerinin Sonlanması
- (Hafta 1 - Hafta 14) Lig maçları
- (Hafta 15) Yükselme- Düşme Maçları (bknz. Bölüm 12. Lig Listemi)
- Not: Hafta 0 da pazar günleri Lig maçı yapılmıyor.


Pazartesi

- Onaylanmış dostluk liglerindeki programın belli olması
- Taraftarlar derneği üye sayısının güncellenmesi
- Oyuncu formlarının güncellenmesi
- Lig tablolarının güncellenmesi (gazetelerde yayınlanması)
- (Hafta0) Sezonsonu sponsor ve üye ücretlerinin ödenmesi.
- (Hafta15) Milli Takım Seçimlerinin başlaması.


Salı

- (Hafta 1 - Hafta 14) PAF Ligi maçları

Çarşamba

- Hazırlık maçı teklifleri sıfırlanır, gelecek çarşambaya kadar hazırlık maçları ayarlanabilir.
- Not: Çarsamba günü hazırlık maçi ayarlanamaz.
- Hazırlık maçları, kupa maçları, ve dostluk ligi maçları bugün oynanır. Kupa Maclari Hafta 0 da başlar.

Perşembe

- Kupada gelecek tur eşleştirmelerinin açıklanması (kupa bitmemişse)
- Dostluk ligi ve tablolarının güncellenmesi
- Genç takım antrenman güncellemeleri
- Oyuncuların form ve antrenmanlarının güncellenmesi
- şampiyon klüpler kupası maçları

Cuma

- U21 Milli Maçları oynanır.
- (Hafta15) Oyuncular yaşlanır ve yeni maaşları güncellenir.

 
2008-11-29 02:58:07
14. Milli Takım Kuralları
 
Oyunda bir tam sezonu tamamlayan her ülkenin kendi milli takımı vardır. Her ülke, ancak kendi vatandaşı olan oyuncuları kadroya alabilir ve bu oyuncular o ülkenin milli takım antrenörlüğüne seçilen kullanıcı tarafından çağırılabilirler. Milli maçları, Plus üyesi olsun olmasın, tüm kullanıcılar izleyebilmektedir.

Milli Takım Antrenörü Seçimi

Hangi ülkeden olursa olsun, herkes milli takım antrenörlüğüne başvurabilir. Milli takım antrenörleri her sezon sonunda demokratik bir seçimle belirlenir. Milli takım antrenörü, bir sezon görev yapar. Seçtiği oyuncuların yetenek seviyelerini göremez. Buna olabilecek tek istisna, milli takım antrenörünün kendi oyuncuları veya transfer listesindeki oyunculardır.

Oyuncular

Milli takıma en çok 40 oyuncu alınabilir. Milli takım oyuncuları kovulamaz. Ayrıca, milli oyuncular koruma altındadır. Milli takımda en az 1 kez oynamış olan ve hali hazırda milli takımda olan oyuncularının takımları bot olursa, takımın başına yeni kullanıcı geçtiğinde, sistem tarafından korunur ve oyuncu transfer listesinde konur.

Maçlar

Hazırlık Maçları

Dünya Kupası düzenlenmediği sürece, her hafta Hazırlık maçları oynanır. Hazırlık maçlarını ayarlamak –Normal SK kullanıcılarının hazırlık maçlarındaki gibi- Milli Takım antrenörünün sorumluluğundadır. Milli takım antrenörü, o ülkeden istediği her oyuncuyu çağırabilir ve mümkün olduğu sürece istediği görevde kullanır.

Dünya Kupası Elemeleri

Tüm takımlar elemelere katılırlar. Milli takım sıralamasına göre, takımlar farklı torbalara girerler. 1-7 arasındaki takımlar A torbasına, 8-14 arasındakiler B torbasına ve bu şekilde takımlar torbalara dağıtılır. A torbasından bir takım her gruba birinci olarak, B torbasından ikinci, vb… seçilerek gruplar oluşturur.

Eleme maçları her hafta olmadığı için, uygun haftalarda hazırlık maçları oynanabilir.

Dünya Kupası

Yalnızca en iyi 32 takım Dünya Kupası finallerine gitmeye hak kazanacaktır. Takımların Dünya Kupasına katılabilmeleri için sırasıyla şunlara bakılacaktır:
1. Eleme grubunda sıralamadaki yeri
2. Eleme grubunda aldığı puanlar
3. Attığı goller
4. Yediği goller
5. Galibiyet sayısı
6. Kuranın yapılacağı zamanki sıralama puanları


Finallerde, tüm takımlar eleme gruplarında aldıkları sonuçlara göre 4’er takımlık 8 gruba ayrılacaklar. (Eleme gruplarını en yüksekte bitiren 8 takım, birinci torbaya, sonraki 8 ikinci torbaya, vb…)
 
2007-08-03 11:21:33
15. Oyun menüsü
 
Bu bölümde kurallar bölümünde bahsedilen konularla ilgili menünün nasıl kullanacağı ie ilgili açıklamaları bulacaksınız.


Kullanıcı menüsü – Ekranın sağında

Sağınızda, kulübünüzün en önemli yerlerine ulaşmanızı sağlayacak 9 simgeden oluşan bir bölüm göreceksiniz.

- Haberler – oyunla ilgili haberlerin gösterildiği ana sayfaya bağlantı
- Kulüp Sayfası – kulübünüzün sayfasına olan bağlantı, buradan kulübünüzün ligine, şifre, e-posta gibi kişisel profilinizi düzenleyebileceğiniz sayfaya ulaşabilirisiniz
- Oyuncular – kulübünüzün oyuncularınıza ulaşabileceğiniz bağlantı, burada dizilişinizi için gerekli olan bilgiler özetlenmiştir. Oyuncuyu transfer listesine koymak, kovmak gibi işlemler için ve daha ayrıntılı bilgi için oyunculara ulaşabilirsiniz
- Maçlar - son maçların ve henüz oynanmamış maçların listesi
- Antrenman – buradan takımınızı yönetebilir, antrenmanlarınızı ayarlayabilir, yeni antrenör arayabilir, sözleşme yaptığınız antrenörleri yeni görevlere atayabilirsiniz. Ayrıca, koçların kendi sayfalarına bakarak yeteneklerini görebilir, kontrat imzalayabilir veya kovabilirsiniz.Bu sayfada hangi bölgeye antreman vereceğinizi ve bireysel antremanı seçiminizi düzenleyebilirsiniz.
- Ekonomi – buradan geçen hafta ve bu haftanın gelir gider durumunu kontrol ederek, ekonominizi kontrol edebilirsiniz.
- Stadyum – bu sayfadan stadyumunuzu görüp değişiklik yapmak için teklif isteyebilir, gerekli görürseniz inşaata başlayabilirsiniz.
- Ofis – bu kısımda kulübünüzle ilgili ek bilgileri ve en son gelişmeleri bulabilirsiniz. Bu menüde kulüp raporları, taraftarların tutumu ve üye sayısı gibi bilgiler bulunur. Burada en son transfer faaliyetlerini de görebilirsiniz. Ayrıca, önemli sayfalara da linkler bulunmaktadır.


+ Gençler – genç oyuncuların okulunu görebilir, okula alınacak maksimum genç sayısını belirleyebilir ve hazır olduklarında kadronuza almak istedikleri seçebilirsiniz.
+ Hazırlık Maçları – Hazırlık maçları ve dostluk ligleri ile ilgili çeşitli bilgiler
+ Medya – Kulübün amblemini, formalarını belirlediğiniz, basın açıklaması yapabildiğiniz bölüm (Plus üyeleri için)
+ Dosya – burada gözlemlediğiniz oyuncuları ve eklediğiniz takımları bulabilirsiniz (Yalnızca Plus üyeleri için)
+ Mesaj – Sokker’daki diğer kulüp yöneticilerine (kullanıcılara) Sokker mail göndermek için


Ana menü –Ekranın solunda

Bu menüde, ülkenizle ve Sokker’la ilgili genel bilgilere erişmek mümkündür:
- Ülke – ülkenizin ana sayfası, burada ülkenizle ilgili temel bilgi ile ülkenizin resmi ligleri ve dostluk ligleri hakkında bilgiler bulunmaktadır. Bu sayfadan ayrıca şunlara da erişebilirsiniz:
+ Bölgeler – ülkedeki bölgelerin listesi
+ İstatistikler (yalnızca Plus üyelerine özel)
+ Olaylar – ülkede o gün olayların listesi
- Arama – kullanıcı, oyuncu ve takımları arama sayfası
- Transferler – transfer listesi ve satılık oyuncu arama
- Forum – diğer yöneticilerle buluştuğunuz forumlara buradan erişebilirsiniz. Burada forumlarda görünen (+x/+y), bu forumda y başlıkta x kadar mesajın son girişinizden bu yana okunmamış olduğunu gösterir. Forum kurallarına uymayı unutmayın.
- Kurallar – şu anda okuduğunuz kuralların bulunduğu sayfa
- Plus – burada Plus üyesi olmak kazanacağınız avantajlardan bahsedilir ve eğer Plus üyesi olmak isterseniz başvurunuzu buradan gerçekleştirebilirsiniz.


Dizilişi düzenlemek

Maçların bulunduğu listede, henüz oynanmamış maçların yanında maç talimatları bağlantısını bulabilirsiniz. Burası maç için dizilişi belirlediğiniz, oyuncuları seçtiğiniz, emirlerinizi verdiğiniz ve doğru taktikleri uygulayabileceğiniz bir bölümdür. Taktiklerin buradaki görünümü, oyuncuların ortalama olarak sahadaki dizilişlerini gösterir ve oyuncularınızın yerleri taktik editöründe gördüklerinizden çok az farklılık gösterebilir. Oyuncularınızı uygun pozisyonlara istediğiniz taktiğe göre yerleştirdikten sonra ayarlarınızı kaydetmeyi unutmayın. Bundan sonra yine aynı sayfa görünecektir, değişiklik yapmak istemiyorsanız ve dizilişin doğruluğundan eminseniz maç saatini beklemeye başlayabilirsiniz. Bazı tarayıcılar hata oluşturabileceği için, dizilişinizi mutlaka kontrol ediniz.

Maç kadrosunu ve maç emirlerini düzenlemek

Maçların bulunduğu listede, henüz oynanmamış maçların yanında maç talimatları bağlantısını bulabilirsiniz. Burası maç için dizilişi belirlediğiniz, oyuncuları seçtiğiniz, emirlerinizi verdiğiniz ve doğru taktikleri uygulayabileceğiniz bir bölümdür. Taktiklerin buradaki görünümü, oyuncuların ortalama olarak sahadaki dizilişlerini gösterir ve oyuncularınızın yerleri taktik editöründe gördüklerinizden çok az farklılık gösterebilir.

Burada 1–16 arası pozisyonların karşısından isimlerini seçerek 16 oyuncu (11 as, 5 yedek) seçebilirsiniz. 1 GK, 5 DEF, 5 MID ve 3 ATT’den fazla oyuncuyu saha sürmediğinizden emin olun. Sonra taktiğinizi seçin ve Kaydet’e basınız. Dizilişim doğru olarak kaydedildiğinden emin olmak için kaydettikten sonra bazı tarayıcılarda hatalar olabileceği için bir kez daha kontrol etmeyi unutmayın. Emirler kısmından ise, maçla ilgili emirleri verebilirsiniz. Bu menüden haberler kısmında bahsedilen, koşullu değişiklik emirlerini ve serbest vuruş ve penaltı kullananları belirleyebilirsiniz. Seçimlerinizi uygun şekilde yaptıktan sonra kaydetmeniz yeterli olacaktır.


Taktikleri Düzenlemek

Taktik editörüne antrenman sayfasından veya maç dizilişi bölümünden erişebilirsiniz. Yalnızca kendi taktiklerinizi düzenleyebilirsiniz; eğer kendiniz taktik oluşturmamışsanız, mevcut taktiklerden birisini kopyalayabilirsiniz. Bunun için, menüden hangi taktik üzerine yeni taktiğinizi kurmak istiyorsanız onu seçiniz. Daha sonra bir isim verip kaydederek kendinize yeni bir taktik oluşturabilirsiniz. Kendi taktiğiniz listede varsayılan taktiklerin altında gözükecektir. Taktik editörünün üzerinde seçili olan taktik görünür.

Düzenlemek istediğiniz taktiği seçin. Sağdaki futbol sahasında bu taktikte oyuncuların konumu gözükecektir. Taktikleri değiştirmek için, ortada bulunan topu sol tıkla sürükleyerek sağanın çeşitli yerlerinde gezdirip bırakın. Buradaki hareketlerden oyuncularınızın yeterli kondisyon ve hıza sahip olmaları durumunda nasıl hareket edeceklerini de böylece görebilirsiniz. Topun şimdiki durumu oyuncuların sahaya nasıl dağılacağını gösterir. Oyuncuları istediğiniz konuma getirdikten sonra bu topu oynatırsanız, pozisyonlarının değiştiğini göreceksiniz. Oyuncularınızın topun hareketi ile pozisyonlarının nasıl değiştiğine dikkat ediniz. Uygun olmayan dizilişler oyuncularınızın yerlerine zamanında dönemeyerek, taktiğinizin işe yaramamasına yol açabilir. Taktiği düzenleyerek, takımınızın oyun anlayışına karar verebilirsiniz, örn. Defansınızın ne kadar atağa çıkmasını istiyorsanız, o ölçüde merkeze yakın konumlandırırsınız. Bu şekilde belirli bölgeleri güçlendirebileceğiniz gibi zayıflatabilirsiniz de… Milyonlarca potansiyel kombinasyonu kullanabilirsiniz!

Oyuncuların dizilişlerinin bulunduğu sayfadaki sahaya dağılım ortalama olduğu için, taktik editöründeki dizilişten bazı ufak farklılıklar gösterebilir. Bu yüzden iki sayfadaki dizilişler aynı taktikte farklıymış gibi görünürse şaşırmayın.

2008-11-06 00:24:03
16. Eklentiler ve Programlar Kılavuzu
 
Alttakiler Sokker kurallarına eklenmiştir:

-Sokker verilerini düzenleyen veya formatlayan
-Sokker sitesinin arayüzünü veya kullanımını değiştiren
-Sokker sitesine Yeni işlevsellik ekleyen veya mevcut işlevselliği değiştiren
Programlar veya scriptler, tek başına veya tarayıcı eklentileri olarak, normalde Sokker tarafından hoş karşılanmaktadır, çünkü genelde kullanıcıların aldığı zevki arttırmaktadır.

Buna rağmen, eğer bu programların veya scriptlerin görünüşleri oyun için zararlı görülürse (örneğin - spam, reklam gelirini azaltırsa, sokker üzerinde yüklü trafik oluşturursa), Sokker geliştiricileri veya yöneticileri aşağıdaki maddeleri uygulayabilir:
-Programların veya scriptlerin Sokker forumlarında başlık olarak açılmasını veya başlıklarda tartışılmasını yasaklayabilir.
-Bu tür programların kullanımını yasaklayabilir, ve kullananları cezalandırabilir.
-Bu tür programları geliştirenler hakkında yasal soruşturma mümkünse bunu uygulamaya karar verebilir.

Ek olarak, Sokker sitesinden veri alınamasına izin verilen tek yöntem http://online.sokker.org/xmlinfo.php adresi üzerinden onaylı olarak sağlanan XML verileridir. Bu çok işlevsel veriler, oyun zevkini arttırmak üzere harzırlanan araçlarda Sokker tarafından sağlanmaktadır.

Tarayıcılarda kullanılan ekran görüntülerini değiştiren üçüncü parti plug-in'lere yukarıdaki şartlara uydukları sürece izin verilmektedir. Sokker bu tür plug-in geliştirilmesini kontrol etmez, bu yüzden bunları kullanırken bulunabilecek buglara karşı dikkatli olmanızı öneririz. Bu tür Bug'lar rastgele hatalara sebebiyet verebilir. Bunlarla ilgili problemler ile karşılaşmanız durumunda bize Bug Raporu göndermeden önce kurmuş olduğunuz plug-in'leri kaldırın. Plug-in'lerle ilgili problem yaşamanız durumunda, bunu geliştiren kişiye veya ilgili forum başlığına yazarak orada tartışabilirsiniz.

 
17. Yetenek ve taraftar seviyeleri
 

Yetenek seviyeleri

0. felaket
1. berbat
2. yetersiz
3. kötü
4. zayıf
5. vasat
6. yeterli
7. iyi
8. kaliteli
9. çok iyi
10. üstün
11. mükemmel
12. muhteşem
13. olağanüstü
14. görkemli
15. sihirli
16. dünya dışı
17. tanrısal
17+. süpertanrısal (Oyuncu yetenegi en yüksek seviyeye ulaşdı)

Taraftar tutumları

1. öfkeli
2. sabırlarını kaybediyor
3. keyifsiz
4. kulüplerine inanıyor
5. hoşnut
6. kulüplerinin performansından çok memnun
7. sevinçten çıldırmış


18. Temel fiyatlar ve maliyetler
 

 

Haftalık stadyum bakım masrafları (1 kişilik): 1.20 TL
Okulda bir genç oyuncu için ayrılan yerin kulübe masrafı: 1 600.00 TL
Borçlu durumda ödenen faiz yüzdesi: 4.5%
Maksimum borçlanma miktarı: -400 000 TL
İflas limiti: -800 000 TL
Taraftarların üyelik tutarı (sezonluk): 200.00 TL

Bilet fiyatları

 

Tribün Saha Kenarı Kale arkası
Zemin 3.20 TL 3.20 TL
Kapalı zemin 3.20 TL 3.20 TL
Maraton 6.40 TL 6.40 TL
Kapalı maraton 8.00 TL 8.00 TL
Numaralı 10.00 TL 10.00 TL
Kapalı numaralı 12.00 TL 10.00 TL
Loca 12.00 TL 10.00 TL
Kapalı loca 14.00 TL 12.00 TL
 
  Bugün 3 ziyaretçi (6 klik) kişi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol